Sångerska och sångpedagog

lördag 22 september 2012

Helg!

Sitter och vaggar Visan i sittern medan Olle dammsuger. Skön arbetsfördelning va? ;) Vi har delat upp en del av hushållsarbetet här hemma och är ansvariga för en varsin del. Jag för tvätt och han för dammsugning! Jag ska dock moppa efteråt tänkte jag, men det är bra om han är tillgänglig för fortsatt vaggande då ifall hon vaknar till. Hon verkar ha somnat i sin favvopryl!

I natt fick vi en bra natt igen! Tänk, vilken skillnad det gör för ens psyke! Lovisa fick mat 22.30, somnade rätt snabbt och vaknade vid fem igen för påfyllning! Sen somnade hon om direkt i min famn och accepterade att läggas ner och sov vidare. Jag, däremot lyckades inte somna lika snabbt. Men hon gav mig goda förutsättningar iaf! :)

Det är verkligen underbart att ha Olle hemma igen! Även om det är skitkort, typ en helg bara, så ger det mig massor och ett helt annat lugn!

Nu kom han in hit med dammsugaren och Lovisa reagerar inte ens! Så himla skönt att hon inte är ljudkänslig! Hon suger på sin napp och är världens sötaste bebis, som vanligt! :D

I helgen ska vi bara ta hand om varandra och slappa och ha det skönt! Promenader om det är fint väder och vi vill, inga måsten alls! Bara lite städ! Men det är snart klart!

Ha det mysigt där ute!

Inga kommentarer: