Sångerska och sångpedagog

lördag 8 september 2012

Bebisspråk!

Har haft en rätt annorlunda natt och jag önskar och hoppas att det var en tillfällighet! Lovisa brukar nämligen ha MINST fyra timmar mellan matningarna på nätterna, ofta 5 och nångång drygt 6, men i natt hann det bara gå tre innan hon vaknade och skrek efter mer. Detta mellanrum ska alltså innehålla matning, vila (så inte maten åker upp mer än nödvändigt), rapning och omsomning för både föräldrar och barn . Vips är det inte så många minuter som kan ägnas åt just sömn. Därför är det en kännbar skillnad när man tidigare fått 6 timmar på sig att göra detta och som i natt: ca 3! Känner mig helt bäng i skallen faktiskt!

Mat 23.30, 03.00, 06.00, 09.30.

Undrar om det var stadsluften och alla intryck som gjorde det... Får se hur denna natt blir! Håller tummarna för skitans, vilken skillnad det är på att få sova nån timme till innan man ska upp och värma flaskar och hälla upp magdroppar! Har jag tidigare nån gång hävdat att jag var trött så ljög jag! Kommer inte alls i närheten av vad jag känner nu för tiden!

Det här med föräldraledighet är ju helt enkelt en försäkring för arbetsgivarnas bästa! De skulle ju inte vilja ha anställda som mådde så här! Herregud. Produktionen skulle få läggas ner! Fast, å andra sidan, vem skulle ta hand om alla småttisar då... Det är nog bra som det är!

Anyway.

För en massa år sedan råkade jag kolla på ett avsnitt av Oprah Winfreys talkshow. Som gäst hade hon en kvinna som hade analyserat bäbisars skrik och kommit fram till att det kan kategoriseras och förstås efter ett visst mönster. De har helt enkelt ett par ord (läten) som låter olika beroende av vad de vill. Letade upp klippet på youtube igår och började "plugga". Olle också!

Det häftiga är att man känner igen dem! Orden. Jättehäftigt!

Kolla in ni också! Studera och plugga in! Neh!!



Inga kommentarer: