Sångerska och sångpedagog

torsdag 20 september 2012

Bökbebisen ogillar onsdagar!

Detta är nu tredje onsdagnatten (torsdagmorgonen) i rad som Lovisa inte vill somna eller somna om! Jättelustigt! Det går faktiskt mycket bättre alla andra dagar men just onsdagkvällarna är speciella! Vi kanske får sluta titta på Dallas! Det kanske är det som är grejen!? ;) (Nej, Lovisa tittar inte på Dallas, vi slökollar. Jag mest för att låten är så sjukt bra!)

Två gånger har hon iaf somnat på mitt bröst. Jag får väldigt ont i ryggen av att inte kunna röra mig men det äääär ju så mysigt också! Hon bökar som en tok i sömnen men hon är ju så söt med alla dessa lustiga ljud hon har för sig!

Idag ska vi åka bussen in till stan själva för första gången! Det verkar vara barnvagnsvänliga bussar som kör förbi här och det är ju bra! Nu hoppas vi bara att det inte är andra som planerar samma sak, åka in till stan med barnvagn för då blir det trångt! Har planerat in en extra tidig buss just därför. Kanske blir modigare med tiden men just nu känns det bäst så här! :)

Igår beställde jag en regnjacka från ellos! Det känns liksom lika bra! Hade hittat ett erbjudande också, 40% rabatt på en vara så då blev det lite billigare!


Bild från ellos.se

Ska beställa en vinteroverall till Lovisa också men Lindex envisas med att säga "Slut på lagret" i den storleken jag vill köpa och det är ju lite pissigt! Gillar kuponger och vill använda dem och i en av babyboxarna man fick fick man en rabattkod, 50% på ett plagg via shop online och den vill jag ju väldigt gärna använda. Det är ju inte fett att vara mammaledig så då vill man ju spara så mycket som möjligt!

Denna vill jag köpa till Visan!

Bild från lindex.se

Borde kanske köpt en vit jag också för att matcha Lovisa! :D Får köpa en ny vinterjacka (eftersom min är rätt trasig) så då kanske jag får satsa på en vit! Tycker det är väldans snyggt med vitt men jag är jag och jag är en spillkråka så vettetusan om jag skulle klara av det! Iofs har jag hört att man blir vuxen när man får barn och när man är vuxen kanske man inte spiller? Får se det som ett mandomsprov isf! Kvinndomsprov? Hendomsprov? Vuxenprov? Vuxenprov!

Det gick inte att bädda in, men kolla den här länken för en jätteskön version av Dallastemat! http://www.youtube.com/watch?v=YA0SRx9NfaM

Bjuder på en ultimat version också! Klippt så att temat i första tonarten går om och om och om igen tills man nästan kräks och längtar efter höjningen! Vid 4.02 kommer den och där kommer min favvodel! Nämligen brassets (?) backbeatpryl! Galet bra! :D



Nu ska jag titta på min sovande bebis och försöka ta reda på tvätten jag lyckades tvätta igår!

Ser ni en svettig och stressad mamma på stan med en brun pansarvagn så är det med största sannolikhet jag och Visan!



Inga kommentarer: