Sångerska och sångpedagog

måndag 12 september 2011

Världens sämsta!

(märkte att jag har ett par inlägg med samma rubrik, undrar om det är jag som är världens sämsta i dem också...)

Känner mig som världens sämsta matte just nu!

Tänkte göra mig en god frukost med en tonfiskmacka i nybakt bröd (well, sån där som man färdiggräddar i ugnen) och upptäcker till min fasa att vi bara har EN burk tonfisk hemma!

Försöker försiktigt smyyyga upp locket på burken för att katterna inte ska höra.

FAIL!

De kommer som skjutna ur varsin kanon, från varsitt håll. Jamar och stryker sig. Attans!!

Funderade ett tag på om jag skulle ge dem burken istället.

Kom dock fram till att jag behövde den just nu och gav dem därför avhället och lite av den åtråvärda fisken i en skål!

Mattesamvetet gnagde men de slickade i sig vätskan och fisken och gick sedan nöjda och la sig på sängen respektive fönsterbrädan!

Ujuj. Dålig matte jag är som sätter mina tonfiskbehov före pluttarnas! =(

Olle, du måste köpa hem tonfisk!! (och majs).

Inga kommentarer: