Sångerska och sångpedagog

torsdag 1 september 2011

Take That-orgie!!

En bildbomb från den fantastiska Tyskland24h-resan vi gjorde för ungefär en månad sedan. Helt galet! En av de mest fantastiska dagarna i mitt liv. Svårt att förklara, svårt att förstå. Jag fattar inte själv heller! Den unga versionen av mig fattade inte riktigt heller vad hon var med om... Bara att det var alldeles fantastiskt! Om man ska vara objektiv och sudda bort alla minnen av tidig tonårshysteri från ens förflutna så var det en ruggigt bra show! Superduktiga dansare och kompband. Nytt och fräscht (för mig iaf, hade inte alls lyssnat på deras 2000-material) material och en helt annan grej, helt enkelt. 

Pojkarna hade vuxit upp och blivit män!

Sen är ju också Robbie Williams en rätt amazing entertainer. Så är det ju bara!

Vi fick inte sitta tillsammans (var ju tvungna att köpa biljetter i panik sista veckan så vi fick helt enkelt ta vad som bjöds!) men hade båda rätt bra platser. Vi har fotat med varsin kamera och Olle fick äran att ha den bra kameran. Hade på känn att jag inte skulle klara av att vara någon bra fotograf... Jag hade dock ypperlig utsikt över den lilla scenen mitt i arenan så jag tror nån bild därifrån blev rätt ok! 

Here goes:

Take That 11-07-25 Esprit Arena Düsseldorf 

Kamera 1 - Ollecam

Äntligen framme! Parkeringarna var fyllda med bilar från hela Europa! Det tog också nästan 2 timmar att ta sig från parkeringen efter konserten. Galet!



Arenan!

Fick agera fotograf åt ett gäng konsertbesökare

Den långa kön till ståplatsinsläppet! Insläpp 15. Förbandet Pet shop boys skulle väl börja nånstans 19.30...

Vackert.

Me and the boys. Höhö.


Lite sightseeing i Ddorf när vi parkerat bilen.

Min fantastiske make som tog mig dit. Galet! Galen!






Vi kikade in! Folk har tagit plats!


Lite merch. Köpte en tröja. Och en påse. Fniss.

Jag och Maria! Vi kämpade med biljettförsäljning mitt i nätterna för att hon skulle lyckas köpa vår extrabiljett via ticketexchangen. Tänk att vi lyckades!!

Massor av folk! Vi har intagit våra platser.

Nåt förband var det också ja...

Kolla. Det är han.

Pet shop boys.

Det var rätt mycket folk på plats!

Naaw.

Grabsen har gjort entré! 

Publiksång.

Jason till höger. Ni vet, han som jag fick autograf av! 

Mittscenen

Är det månne "The Greatest day of our lives"?

En massa dansare.

Ett fantastiskt eldhav. "Hold up a light". Fantastisk sång!

Gary. Ingen skriver ballader som han!

Howard. Bara snyggare med åren! Kolla själv: 
typ 95.
(skulle leta nån tidig 90talsbild men det fanns ju inte på nätet!! Tänk, de är mycket mer kända nu än då. Iaf i alla andra länder än Sverige).

En stor tusenfoting. "Shine".

En massa träd(?)

Mark rider på tusenfotingen.

Jupp.

Dags för TT4 att vila lite och Robbie Williams att göra entré. Vilken entertainer!




Robbie är en riktig karl! Han rakar sig inte under armarna! Good for him! Och hans fru! Sexy!

Robbie åkte nån slags kran ut över publiken och sjöng "Feel".



Han sjöng "Angels" och det var magiskt. 63000 i kören.

Nu skulle TT5 göra entré. Alltså, femmannauppsättningen av bandet.

"The Flood".

Det regnade på dansarna.


Ser ut att vara lite smärtsamt...

Vissa hoppar bungyjump. Andra tar hissen.


Några pojkbandsmoves måste ju in!


Ena halvan av kompbandet.

En uppgörelse.

Dansbattle. Jason in action.

Den stora jättefiguren "Om".


Det värmer ett gammalt hysteriskt tonårshjärta att se dem tillsammans sådär... Ojoj. Det är vackert! Pure bliss.


Dags för ett par nittiotalshits. Gary spelar så fint på sin flygel.

Nostalgi

De forna ärkerivalerna verkar vara sams igen.

Mark sjunger "Babe" och alla flickor (nu kanske medelålders kvinnor?) suckar av förtjusning! Jag är mest glad åt att han nu sjunger så himla mycket bättre än vad han gjorde back in the early days. Var ju upp över öronen förälskad i honom då, men ville inte riktigt erkänna att jag inte tålde hans sångröst.. :P 
Och visst är han bra charmig ändå! Jag förstår varför jag "föll" för honom! ;)


Jason fick dricka vin.

Alkoholisterna Robbie och Mark fick dricka mjölk. Publiken fick skrattfnatt och jubelhicka.



Om har tagit sin promenad och showen är nu slut : Gå hem!

Kamera 2 : Cam-Cam

Alltså bilder tagna med den rätt sopiga kameran!

Då börjar vi  om från början....

Arenan från min plats. Snällt att ha bajamajor på plats!

En kille med ett gigantiskt keyboard. Fattade väl inte riktigt hans funktion, men vem är jag att kritisera? :P

Mycket folk... 

Grabsen på plats. Irriterande med den där ställningsgrejen mitt i bild, men men!

Fint.

"Hold up a light" med människor och eld på snören. Effektfullt. Bättre live än på bild.

De här träden igen...

Det började lukta bränt och jag tänkte "Nej faaaan! Vägrar ju utrymma och avbryta (AVLYST! KONSERTEN ER AVLYST!!!) hela prylen"... Som tur var var det bara några britter som tänt tomtebloss!

Dags för floden. Ascoola dansare!

Man-band.

Uppgörelsen igen. "Kidz"? Kommer inte riktigt ihåg...

Åka på Om. "Love love" tror jag...


Fattar inte varför, men den var sjukt cool!

Trött, känslomässigt utmattad men fantastiskt glad! Tänk vad skönt att få avsluta något efter 15 år!

Jag, Om och 63000 pers som ska försöka ta sig hem!

En helt amazing kväll! 

Sen började mardrömsresan norrut. Den värsta resan jag nånsin gjort! Ångest!! Ångest!!! Ångest!!!!
Rätt intressant att en av de bästa dagarna i mina dar också innehåll den värsta natten!

Och för att nörda lite till:
Setlists:

Pet shop boys
 01. Heart
02. Love Etc.
03. Go West (Village People cover)
04. Together
05. Always on My Mind (Brenda Lee cover)
06. Left to My Own Devices
07. Suburbia
08. Se A Vida É (That's The Way Life Is)
09. It's A Sin
10. West End Girls

Take that

TT4
01. Rule The World
02. Greatest Day

03. Hold Up A Light
04. Patience
05. Shine

Robbie Williams
06. Let Me Entertain You
07. Rock DJ
08. Come Undone
09. Feel
10. Angels
TT5
11. The Flood
12. SOS
13. Underground Machine
14. Kidz (incl. "Rudebox")
15. Pretty Things
16. A Million Love Songs / Babe / Everything Changes (Acoustic) (plus ett helt gäng småsnuttar av gamla hits!)
17. Back For Good
18. Pray
19. Love Love
20. Never Forget

Extranummer:
21. No Regrets (short version as intro for Relight…)
22. Relight My Fire
23. Eight Letters


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du delade med dig. Det såg ut som du hade trevligt

Anonym sa...

Åhh vad roligt att se! Jag och min bästa vän och våra extremttålmodiga makar, gjorde en liknande resa och såg dom på Wembley. Magiskt! Tror denna 2 barnsmor blivit snudd på lika hysterisk som för 15 år sedan :-) Shit, vad bra dom är och jädrans vad de åldrats med värdighet. Synd att vi är så få i Sverige som fattar det bara ;-)

Milla sa...

Härligt med fler fans! =) Ja, det är förvånansvärt få här i landet som har insett hur bra de faktiskt är! Måste till o med säga att deras material är mycket bättre den här gången! Musik med substans! =)

Det är himla fint med snälla makar! =)