Sångerska och sångpedagog

fredag 2 september 2011

Det här med fb-"lekar"...

Blir lite trött faktiskt. Just nu skickas det runt ett meddelande till alla tjejer (givetvis) som uppmanar till bus. Visst, det kan väl vara roligt att leka. Det jag stör mig på är formuleringar som:


"Ok damer nu är det den tiden på året igen, till stöd för bröstcancer-medvetenhet! Vi kommer alla ihåg förra årets omgång skrivandes BH färg som din status... eller hur vi vill ha våra handväskor?"

Men jag blir ju alldeles arg!! Kan man i efterhand tillskriva företeelser motiv och anledningar? Är det så? Syftet som sådant är ju väldigt hedervärt, men det nämdes inte ett jääävla ord om tuttmedvetenhet när driven var igång första gången! Det gick enligt meddelandet ENBART ut på att få killar att undra, det kallades till o med "löjligt".

    • En liten lek!
      Hej!

      Vi håller på med en lek...lite löjligt kanske men kul:) skriv färgen på din BH i din status..bara vilken färg och inget annat ! Skicka detta vidare till alla tjejer/kvinnor ..INGA MÄN!! Ska bli kul att se hur det sprider sig...och alla män kommer att undra varför alla tjejer har en färg i sin status?? Haha!! Ha så kul :)
      Skicka vidare
      !
Copy/pejstade ett av alla meddelanden jag fick den gången. Första omgången runt januari 2010.

Här är meddelande för omgång nr 2. Kom oktober 2010.

Nu är det dags igen!!
Kommer ni alla ihåg förre året när vi kvinnor skrev i våran status vad vi hade för färg på våran bh/trosa just den dagen? Nu är det tydligen dags igen. Men denna gången ska vi skriva var vi lägger våran handväska precis när vi kommit hem. Då blir kanske statusen: Jag tycker om den på soffan, jag tycker om den på stolen....etc.

Kom ihåg att skicka detta meddelande till alla kvinnor!

Hade två dagar senare fått en till version med tillägg:

Kommer du ihåg förra årets lek, om vilken färg på bh´n du hade på?
Om inte, gick leken ut på att uppdatera sin fb-status med den färg ens bh man hade på just då. Fb's statusar var fulla av färger och det manliga könet undrade varför.

Föremålet var att öka uppmärksamheten på Oktober som "Breast Cancer Awareness month". Det var en stor succe och män undrade sig över i flera dagar vad det var med de där färgerna.
Det blev vänt i pressen över hela världen.



Även där tillskrevs omgång ett en mening som inte alls framgick från alla meddelanden som skickades runt.

Förlåt mig så hemskt mycket om jag upprör någon.

Blir bara så irriterad. Inte bara på alla dessa meddelanden som skickas runt. NEJ. Jag tyckte det var roligt första gången men nu är det bara så irriterande. Skänk pengar istället!! (Blir lika irriterad på alla "sätt detta på din status om du stöttar alla som xxxxxxxx", vad hjälper en FB-status??? Om målgruppen får välja, en hundring eller en fb-status så vågar jag gissa att de väljer kontanta medel).

Någon där ute kanske fick meddelande 1 med ett tutt-tillägg, men jag fick det då inte. Enbart i syfte att förvirra grabbarna.

Så. Tack. Nu har jag fått ur mig det. Vågar man länka detta på FB eller ska man hoppa det denna gång? :-P

Inga kommentarer: