Sångerska och sångpedagog

torsdag 8 september 2011

Nämen Danny...

Nu är du väl ändå ute och cyklar igen??!!


Tittade på True Talent på trean och som många andra upprördes jag av att killen med guld i strupen åkte ut. Danny valde att inte ta vidare Dimitri och motiverade det med något sluddrigt om att han inte connectade med honom. 


Det var visst inte ett program där allt som betydde någor är rösten. Det är ett social experiment där Danny söker vänner. Eller? Danny ville att folk skulle bonda med honom. Eller?


Riktigt pinsamt iaf och jag vet inte om jag ska applådera eller förfasas över alla rykten om rasism som florerar på FB just nu. Danny ryktas bland annat ha tvingats av order uppifrån att kicka Dimitri pga hans härkomst. etc. Jag säger inget om trovärdigheten i dessa rykten, men man börjar ju undra.


Finns ju liksom ingen anledning att kicka honom! Han var ju överlägset bäst av dem alla! Dannys tjejkompis som drog en snyftare fick stanna. Kul för henne. Men en överlägsen sångare fick åka hem. Märkligt.


Min egenhändigt ihopsnickrade teori lyder som följer:


Känns lite som att Danny kände sig hotad.. Han kunde inte hantera Dimitris överlägsna talang och var därför tvingad att kicka ut honom till förmån för nån stackare med tårar i ögonen. Finns ju ingen annan rimlig förklaring! Antingen det 
eller att det totalt brunnit i skallen på honom!


Gillar protestaktioner så kom igen, gilla sidan Dimitri är bäst! - nu slutar jag titta på True Talent och protestera du också!

Inga kommentarer: