Sångerska och sångpedagog

måndag 5 november 2012

Så mycket bättre

Ett program som lyckas fånga mig varje gång, trots att jag aldrig har planer på att titta.

Tyckte årets lineup verkade lite trist men visst finns det tydliga guldkorn!

Min klaraste stjärna är Miss Li! Helt fantastiskt! Hennes version av Pughs låt ger mig ståpäls! Hörde den precis på radion. Här kommer natten heter den tydligen. Hade aldrig hört den tidigare men å så bra!

Tätt därefter kommer Maja! Vilken brutalt skön kick ass-brud! Befriande på alla sätt och vis! Underbart med en kvinna som har attityden, helt utan konstigheter eller klichéer! Hennes versioner är också bra, men inte riktigt lika bra som Lindas, men god tvåa!

Har ju bara gått två avsnitt men jag gillade även Magnus Ugglas version av Olles Jag och min far. Känns så skönt på nåt vis att höra en seriös sida av honom. Det brukar kännas lite flamsigt liksom. Detta var starkt!

Någon jag dock inte förstår är Sylvia! Känns väldigt ego och osympatisk än så länge. Ska bli väldigt intressant att se hennes program, hur många versioner av Viva Espana kan man få till liksom?

Funderade över en spännande Line up!

Robyn
Lisa Nilsson
Björn Skifs
Salem al Fakir
Jocke Berg
Orup
Frida
Louise Hoffsten

Kunde bli nåt!

Nu hör jag att de spelar Ugglas låt på radion. Har redan hört Majas Och Lindas Pughlåtar. Hitgaranti att vara med liksom!

Lovisa gav oss en god natt i natt! Hon fick en extra stor kvällsflaska och somnade snabbt därefter vid elva. Halv sju vaknade hon!! Underbart! Då fick hon mer och somnade direkt. Jag klev till o med upp före henne och klockan tio vaknade hon! Jätteskönt!

Visst, jag sover ändå som en kratta för jag vaknar av minsta ljud, en napp som tappats etc. men det är ok! :)

Nu ligger jag och tittar på slötv och hon har sovit lite på mig! Nu vaknar hon igen!

Inga kommentarer: