Sångerska och sångpedagog

fredag 23 november 2012

Jag längtar till julen!

Förra året längtade jag också men var så himla trött eftersom jag var nygravid så det var rätt jobbigt också.

Får se om jag hinner göra något julgodis i år. Tror vi har kvar i frysen från förra året! Haha! Vill gärna koka knäck för det är jag bra på och brukar lyckas! Kanske skulle man prova på att göra chokladknäck!

Hittade ett recept på något godis med lingon, vit choklad och flingsalt också som lät gott så det kanske jag provar också. Om jag hinner och orkar!

Ska iaf bli mysigt att få fira Lovisas första jul! Hon är ju pluttliten och kommer inte komma ihåg nåt, men det kommer jag! :)

Tycker inte att julen bara är till för barnen. Jag gillar också det mysiga! Julgran och fina stjärnor i fönstren.

Hoppas Olle går med på att sätta upp ljusstakar och stjärnor snart!

Fler beslut som måste tas är ju det om gran. Äkta eller ej? Det är ju underbart med en äkta gran! Doften! Men alla dessa himla barr! Kommer man lyckas få bort dem alla innan Lovisa börjat krypa runt liksom?

Nu ska vi snart gå upp till Hemköp för att hämta paket! Vi beställde julklapparna till Visan från www.rofa.se häromdan och nu har de kommit! Så snabbt!

Hon ska bara vakna först! :) Sover åter i min famn och jag får kolla på tv för andra gången. Måste få henne att somna i sin säng snart, men det är ju så mysigt!!

Inga kommentarer: