Sångerska och sångpedagog

torsdag 8 november 2012

Faaaaaaaaan!!

Hatar verkligen den här sömnlösheten som drabbar en och slår till som en käftsmäll!

Somnade vid midnatt och vaknade halv fyra av en hungrig Lovisa. Hon fick mat och somnade om direkt. Vackert så.

Men jag då?

Kommer inte till ro alls. Spelar ingen roll vilka avslappningsövningar jag testar, allt är kört. Alla positioner är obekväma och jag har varken mjölk eller banan hemma, vilka var knepen man tog till när man var liten.

Tårarna rinner av trötthet och kommer lite extra när jag återigen tittar på klockan och inser att tösen snart kommer vakna igen och det är uppstigning för samtliga.

Har inte lyxen att kunna sova om hon sover för hon sover ju bara i vagnen och då är jag på helspänn hela tiden och kikar på babywatchen ifall hon skulle vakna.

Avundas Olle så mycket. Han verkar kunna sova helt utan problem och vaknar inte förrän hon gnäller rätt starkt.

Faaaaan! Vad less jag blir!!

Vad ska jag göra?

Tar tacksamt emot alla tips!

Detta kommer (också) bli en lååååång dag...

Snart ringer Olles klocka och han måste åka till jobbet. Var det inte Bring your kid to Work day idag förresten? Så mamman kan sova lite? :)

Inga kommentarer: