Sångerska och sångpedagog

lördag 18 december 2010

Vem är egentligen Bajs-Elvis?

Jag har en stark kandidat... Kan man säga. Vet att det finns fler kandidater på nätet, men jag kan berätta om min!


Elvis gillar inte att åka bil speciellt mycket. Han dregglar massor. Är alldeles tyst och stilla som vanligt, men dregglar. =( Mattes gryn. Han slutar dock i 90 % av fallen om han istället för att sitta i buren får sitta i mattes knä, i sele såklart! Jag brukar ha en handduk med mig för att kunna torka honom och skydda mig själv. 


Denna resa var faktiskt värre än vanligt. Han sa inte ett ljud, men dregglade i min famn. Somnade en stund när jag sov!


Men sen, när det var ett par minuter tills vi var framme hos svärmor började det lukta bajs. Bajs. Bajs!! Det vill man inte! Dels luktar det rätt illa, och sen är insikten om att det med största sannolikhet är den lilla parveln man sitter och håller i som har orsakat bajsdoften, ja då lär man ta fram sitt sinne för humor!


Nu hade vi dock en så skillad katt att han helt enkelt på nåt lyckligt vis hade hamnat med rumpan utanför mitt knä och bilstolen! Han hade bajsat rätt ner på golvet!


Men prickat axelremmen på min väska! Yiiikes!! In och hämta sax och klippa bort! Så imorn måste jag köpa mig en ny väska! haha!


Men det är det värt! Kan offra den och är glad åt att han inte bajjade ner mig och bilstolen! 


Så, det är min bajs-Elvis! Sötnosen! Jag hade faktiskt erbjudit honom att gå på toaletten innan vi for, men då ville bara Ceasar gå!

Inga kommentarer: