Sångerska och sångpedagog

tisdag 28 december 2010

Sista fixet!

Olle dansar med snabeldraken och det pågår febril aktivitet, och har gjort så hela dagen! Imorn bär det av! 


Jag ska göra något av det jobbigaste jag gjort i mitt liv! Flyga långt och länge! Jag är just nu förvånansvärt lugn, kanske tack vare att jag vet att det finns en ask sobril i nattygslådan som kan hjälpa mig sova ikväll? Eller är det för mailet jag fick av psykologen med 5 "stolpar" jag kan fokusera på? Eller är det för att jag ska få åka på resa med min älskade man till värmen och lugnet?


Tänk, vi har inte ens varit på en vecka svenne-charter tillsammans! 


Jag fick en tid hos närakuten ikväll också. Mycket skönt. Hon lyssnade på mina lungor och sa att de lät fina. Mycket skönt. Hon lyssnade också på hjärtat men lämnade det utan kommentar! Dunk-dunk. dunk-dunk. Fick lepheton som ska hjälpa mig bli av med slemmet. Just nu är rinexin, lepheton och nässpray min räddning! Känner mig inte alls febrig längre så ipren får ligga kvar i väskan! Men jätteskönt att bli clearad från lunginflammation iaf!


Olle huttar kanjang och verkar må mycket bättre! Han hade ont i halsen imorse, men nu: ingenting! Håller tummarna för att han slipper detta! Vi har iaf ett reseapotek som heter duga med oss! 


Imorn kommer taxin 08.00. Flyget går 11.30 men man vill vara ute i god tid! Man vet ju inte ens hur vädret lever loppan, liksom! Det jobbiga med att åka på vintern är ju kläderna! Vi kommer förmodligen åka i gympadojor och vårjackor. Tanken är att vi åker taxi därifrån också, så vi slipper vara ute för mycket. Håll tummarna för att vi inte fryser ihjäl!


Hoppas på att kunna blogga under tiden vi är där! Det vore ju kul att kunna använda detta som en liten resedagbok! lägga upp nån bild här och där liksom! 


Vi har bokat en bil också! Söndag-lördag! En liiiiten en som ska ta oss runt på ön! Känns jättekul! För 200 kr extra kunde man lägga till en extra förare, men jag sa att det inte var värt det! ;-) Har ju liksom inte körkort!


Well, jag ska erkänna att jag är sjukt nervös! Börjar skaka lite. Vad har man gett sig in på???

Inga kommentarer: