Sångerska och sångpedagog

fredag 31 december 2010

torsdag den 30 december 2010

Vaknade tidigt och det kändes verkligen som att den biologiska klockan var mycket mer, trots att vi lagt oss tidigt kvällen innan, vid elva typ. Gick upp och tog del av en härlig frukostbuffé bestående av en massa godsaker. Checkade också in omgivningarna. Det är jättefint här! Och varmt. Och fuktigt. Och tydligen rätt ”dåligt” väder. Det är jättestora, häftiga vågor! Det slår upp mot bungalowerna och iaf en gång kom vattnet upp mot vår dörr. Galet!
vad vi ser från vår dörröppning

Ilet Kawanne och hotellbyggnaden sett från vår bungalow


Vi hade hört rykten om en strand i närheten så vi tänkte besöka den. Hade precis köpt varsitt par flipflops, för det fanns inte att hitta i Uppsala innan vi for, och de var inte riktigt rätt skoval för att vandra i skog och lera för att hitta stranden. Vi gick och gick, men gav upp till slut. Tydligen hade vi näästan varit framme enligt en familj vi mötte när vi vände. Vi la oss på en strandstump vid bungalowerna och låg där ett tag. Vill ju bli lite brun. ”Hellre brunfet än blekfet” som jag brukar säga. Trodde inte vi fått nån färg, men nu ser jag att man iaf är lite röd. Vi smörjer oss och är duktiga, men man svettas nog bort allt solskydd direkt.
jag utanför vår bungalow
vår lilla strandplätt som vi fick ha helt för oss själva!
panorama av vår plätt




Utforskade området och har nu till o med bokat in två utflykter. Vi har bokat en hyrbil som vi ska ha en vecka, starting tuesdag, men de utflykter vi bokade var båtturer. Känns spännande! Men dyrt var det. Men men! Haha!

Guider och personal är jättetrevliga, men de verkar inte förstå att det inte riktigt funkar med nätverket i bungalowerna, hur många nätverkssladdar man än får av dem. Får se om jag skriver och laddar upp sen, eller om jag får upp texten på bloggen allt eftersom! Upp ska det iaf! Bilder också!

Det är jättemärkligt att kunna prata svenska med de flesta så här långt hemifrån! Det är ett svenskt hotell och största delarna av den gästträffande personalen behärskar svenska eller nåt nordiskt språk. Danska verkar vanligt! Men det är lurigt när man försöker beställa nåt eller fråga nåt. Vilket språk, liksom? Svenska? Engelska? Franska?

Spelade biljard idag. Jag sög fett. Den sista omgången satte jag åttan fem gånger innan jag äntligen ”fick” förlora. Vi tog upp den flera gånger och fortsatte. Olle satt den bara en gång, men eftersom jag satt den fyra och fått den upptagen så kunde jag ju inte neka honom. När jag satte den en femte gång fick det vara nog! ;) Jag hade bara den kvar iofs, men satte den i fel hål.
stranden och bungalowbyn från hotellets terrass.


Ligger just nu på sängen och vi är tokmätta! Maten var toppen idag också! De serverar två bufféer varje dag. En kreolsk och en internationell. Igår vann lammet enligt mig (en pasta med skinka och pesto enligt olle) men idag vann en helt fantastisk champinjonsoppa!! Så underbart god! Passade jättebra till det vita vinet vi serverades. Fick till bättre romdrinkar idag också! Blir nog proffs till slut! En söt liten steelpan-trio underhöll i ett partytält. Sjukt tajt! En kille lirade nån slags bastrumma, en kille lirade steelpan och en kvinna var svängig med nån slags cabasa! Fint värre!
Jag i restaurangen


Imorn är det nyårsafton och vi ska bjudas på en fin-fin middag. Eller, bjudas och bjudas. Vi betalar nog en hel del för den, men ändå! Lite lyxigare mat iaf! Blir trevligt! Har planerat spendera dagen med slappt sol och badande.

1 kommentar:

Lotta sa...

Låter som om ni har det alldeles underbart...här hemma bara snöar det.