Sångerska och sångpedagog

fredag 17 december 2010

Årets första vurpa!

Ikväll var det sista jobbdagen för året! (borträknat julkonserter å såna sångjobb). Dock var rätt många elever borta. Kanske de också drabbades av snöovädret? Jag cyklade till jobbet och det var som att köra ett jobbigt jympapass! Det var moddigt, blåsigt och snöigt! Det kändes som att någon drog tag i cykeln och drog mig bakåt istället för framåt. Skitjobbigt! 


Kom fram till slut. Asatrött och genom blöt(t). Det blev inte heller bättre av att det verkligen var jättekallt i hela huset! Alla gick och klagade på kylan och det var första gången jag kunde hålla med! Annars är jag ju en rätt varm tjej... 


Vid nio var det dags att rulla hemåt igen! Var nästan hemma och hade precis tänkt färdigt "Nu känns det ju nästan varmt ute och vad skönt det är när det inte blåser eller snöar" när jag flög över styret! Kul. Slog i knät och armen i backen och insidan vänster lår i högra styreshandtaget. Normalt!


Tog mig hem till slut iaf! Där väntade två pälsbollar! Mina finaste pälsbollar! Hur ska jag klara mig utan dem i dryga två veckor?? Kanske skulle smuggla med dem?? Vad tror ni om det? As we speak har Elvis tagit min fot i besittning, håller i den hårt och kloar på den. Han kanske är sur på mej för att vi ska åka...


Här är en bild från tidigare idag. De båda pälsklingarna trängde ihop sig på en stol när jag stod och sminkade mig! De är verkligen jättesociala och vill vara där man är, hela tiden! 

AAAAAj.. nu biter Elvis mig i tån!
Jag ska pussa lite på honom istället!

Inga kommentarer: