Sångerska och sångpedagog

tisdag 20 januari 2009

Vilse i pannkakan.

Idag åkte jag tåg med en av mina idoler, Staffan. Pannkake-Staffan. Hade turen och äran att få vara med i en teaterföreställning av honom för fyra år sedan. En helt underbar period i mitt liv.

Jag kände ju såklart igen honom och hans sällskap, Anita, en annan fin människa med fantastiska skådespelarkvaliteter, men vill inte riktigt hälsa och tränga mig på. En man med stor integritet och visdom det där. Men han hälsade på mej och kände väl igen mig (han berättade för sitt sällskap att jag jobbat med honom). Jag blev glad.

Han var så otroligt fascinerande att arbeta för. Vilken man. En stor idol. Jag har inga minnen av pannkakan så jag klarar mig väl därför kanske! =)

Lillstrumpa och systeryster ligger mig närmare. Såg det när jag var liten men var lite rädd för Basia.

Nu hänger en bild av dem inramad på en vägg med texten "Lyckospark" från Staffan.

Han är fascinerande och otroligt bra på vad han gör.

Hoppas på att få se föreställningen som han jobbar med nu! Tror den handlar om August Strindberg och Selma Lagerlöf. Sugen?

Inga kommentarer: