Sångerska och sångpedagog

tisdag 20 januari 2009

Mina tvångstankar!

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4215853.ab

Det där om spisplattor stämmer in på mig som fan. Det är en av mina nojjor, att jag ska ha glömt en platta på. Egentligen borde jag ha timer på spisen men nu har jag inte det. Det är rätt mycket oftare jag går in med skorna på och kollar spisen än inte hör det..

Min andra tvångstanke är ytterdörren, är den låst eller ej!? Jag måste också rycka i handtaget när jag låst, för att kolla liksom. Min sambo tycker att jag är knäpp och att jag förstör dörren. Det är ju lite synd. Tänk om jag glömmer å nån snor våra saker. Det skulle ju vara sämre!

En gång, när jag bodde hos en vän en period, fick jag gå hem från pendeltågsstationen för att jag fick för mig att jag glömt låsa dörren. Självklart hade jag inte det, men om jag inte aktivt tänker på handlingen (låsa dörren, stänga plattan) så kommer jag inte ihåg den...

Jag kanske är knäpp, men sån är jag!

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Ha ha, låter precis som mig! Just spis och ytterdörr.

Ytterdörren kollar jag fortfarande extra ibland, men nu har vi en spishäll som stänger av sig själv efter en stund (om man har glömt den på, vilket faktiskt hände en gång).
Så jag slipper noja över det. :-)