Sångerska och sångpedagog

måndag 12 januari 2009

I botten på glaset befinner jag mig.

Skolan började idag! Det var roligt att vara tillbaka och jag hoppas jag är mer fokuserad nu och kan prestera vad jag förväntar mej att prestera!

Vi hade vår vuxengrupp för första gången också! Riktigt roligt! Kommer bli en rolig termin i det ämnet. Något jag har svårare för är ämnet sångteknik. Knepigt, men det känns för teoretiskt och flummigt för mig... Jag vet inte riktigt, men det kanske ger sig! Hade också sånglektion och det gick bättre! Nu ska jag bara öva på min läxa, I botten på glaset av Bo Kaspers orkester.

Låång dag i skolan så jag är aptrött nu och tänker sova strax! Ska bli så skönt! Har engagerat mig i diskussioner på nätet angående olika former av barnmisshandel (enligt mig) så jag är alldeles matt!

NEJ! Jag tycker INTE att det är rätt att göra hål i öronen på små barn, spädbarn, bara för att kulturen tycker det. Jag anser det vara barnmisshandel och blir stärkt i min uppfattning när jag sett filmer av det. HELVETE!

NEJ! Jag tycker heller inte att det är ok med omskärelse eller könsstympning av något slag bara för att en viss kultur tycker det. Herregud! Kroppsdelar finns väl for a reason!?

Så. Nu känns det lite bättre igen.

Puss.

Inga kommentarer: