Sångerska och sångpedagog

måndag 26 januari 2009

Rut 66.

Idag kände jag mig ruggit gammal när jag dels åkte gymnasiebussen och dels irrade runt på min gamla gymnasieskola tillsammans med en massa unga människor som är yngre än vad mina kläder är.

Nej, riktigt så illa var det inte, men det kändes så iaf!

Fick se ett schema på ett gäng timmar och träffa gamla lärare. Coolt och blandat. Såg en konsert med rock och pop-elever och blev impad av deras kunskaper. Men samtidigt blev man liksom peppad att gå upp där, skaka om dem, och försöka lära dem ett och annat som de kunde ha användning av även utanför sånglektionsrummet. Nu har vi inte sett nån sånglektion ännu, men med våra egna erfarenheter så är det på tok för lite koppling mellan scen och salsövning!

Det ska bli jättespännande imorn iaf! Måste trycka in ett besök på jambo också förstås! Annars går det ju inte! Lite orolig bara för att sällskapet kanske uteblir. Får köpa hem annars! :P

Nu ska jag snart sova, är ju gammal å grå! Måste spara på hjärncellerna! :P

//Rut, 66 år.

Inga kommentarer: