Sångerska och sångpedagog

söndag 11 januari 2009

Årskrönika?

Tänkte mej på att försöka skriva en sammanfattning av mitt år 2008. Vet inte om jag kommer ihåg allt, men kan ju prova iaf.

2008 var året då jag tog tag i mej själv och mitt liv, min situation och mig själv.

Några sammanfattade meningar som representerar det jag kommer ihåg av mitt förvirrade år. Kronologin kanske inte överensstämmer med verkligheten men so be it!:

*Nyårsfest med fall utför stentrapp som ledde till ett ont knä.
*Dåligt mående över en massa saker som till slut eskalerade i en timeout.
*Sjukskrivning. Pallade inte med mej själv och/eller utbildningen jag fördrev min tid på. Mitt hjärta ville annat!

*Kom på vad jag ville göra med mitt liv: Läsa till sångpedagog! Ansökte om ansökningshandlingar samma natt!
*Skickade in ansökan, tog sånglektioner, bestämde sånger, kikade på lite gehör, förberedde uppgifter.
*Gjorde proven, kom in, var överlycklig!

*Fortsatt sjukskriven.

*Spelade musik och fick energi av det. Energin gjorde att jag levde. Det var bra.
*Hade några spelningar.

*Sommarlov med en veckas barnkör. Det funkade, men inte mer än så.
*Underbara dagar i Båstad med <3. Skönt.
*Tjejsemester i Skåne. Också välbehövligt!
*Mitt Sörön. Mitt paradis!

*Skolstart. Helt fantastiskt! Jag vågade bryta upp ur en situation jag inte trivdes i och satsade och vann!
*Svårt ändå att fokusera, att komma hem och göra läxor när det enda kravet tidigare var att man klev upp ur sängen och åt mat ibland, men det ska bli bättre nu 2009.
*Hade några spelningar. Alltid roligt. Vill ha mera såna!

*Krisade men överokom den. Lycklig!

*Show med storbandet. Helt sjukt roligt!
*Vi bestämde oss för att utöka familjen med en liten pälsboll! Han har inte kommit ännu, men snart så! =)
*Jul i liten skala i Båstad. Så väldigt skönt och välbehövligt!
*Nyår med de älskade vännerna och <3, såklart! =)

Nu har jag säkert glömt en massa, men det är enbart för att jag är för trött just nu. Detta år var verkligen ett jobbigt år, men det slutade fruktansvärt mycket bättre än vad det började!

Inga kommentarer: