Sångerska och sångpedagog

onsdag 25 juni 2008

Försäkringskassan!!

"Du har för närvarande plats hundra(ohörbart)sju i kön"..

Kul!

Jag (99) måste få reda på om jag kommer få min sjukskrivning godkänd.. Det är jobbigt att vara utan pengar och det hänger ju på fkassan. Jobbiga institution! Storken svarar inte på direkt (92) -numret jag fick av henne så jag börjar tro att hon är en bluff!! (89, det går framåt!)

Var ute på min efterlängtade promenad idag. Kom till gamla uppsala innan min lilltå sa ifrån. Hade (85) så sjuuuukt ont i den. Gick inte att fortsätta. Satte mej i en busskur och inspekterade. Det var bara att smsa om en bussbiljett och vänta 20 minuter på en buss. Kul. NOT!! (80)

Vilken tur för mej att man kan göra så! Skicka ett sms bara sådär och få en biljett, rakt i mobilen! Tack för den, televerket! (72)

(65) Såg en duva i ett busksnår också. Den låg så himla märkligt med ena vingen. Den hade den liksom obeskrivligt fel bara. Sen såg jag att den var skadad. Den försökte (59) flyga men kunde inte lyfta. Den var alldeles blodig vid stjärtfjädersfästet och det såg nästan ut som att någon velat rycka rumpan av den. Jag sa (55) till en man som krattade vid kyrkan och han skulle gå och avliva den.. Kändes lite sorgligt att lämna den, men hey! Vad kunde jag göra med mina stavar??

Nu hoppas jag det här går fort! Jag har (49) en massa andra saker att göra än att sitta i nån himla telefonkö!!!

(37) oh my.. Det går undan!

Ska lämna in min cykel nånstans idag. Växelwiren gick av. Skitårå! Sen ska jag ta mej till ekeby och sola lite! Gjorde det igår. Som vanligt (31) har jag ångest nästan hela tiden och tror jag kommer fastna och kokas till döds. Jobbigt, men jag vänjer mej efter ett tag!

(23)

Försökte tänka att jag låg och solade på en båt och att det var (18) vågorna som lät så förfärligt! Det gick nästan. Skulle istället börja sjunga lite och hitta på en till vers till min låt, men när jag satte igång så slocknade solariet. Då var mina nio minuter över. Skönt. (11)

Idag tror jag att jag ska slå till med hela 12 minuter! Vore väl coolt! =) Få se om det tar öht! (Nu går det fram!!)

Inga kommentarer: