Sångerska och sångpedagog

fredag 27 juni 2008

Fixa månadspartyn, ffs!!

Såg en artikel om det här ständiga dilemmat om huruvida man ska bjuda in alla klasskompisar när det vankas födelsedagskalas..

Vet inte vad jag tycker riktigt.. eller, jo det vet jag! Föräldrar kan vara dumma i huvudet och missa en massa självklara saker. Såklart bjuder man alla om man ska flagga med inbjudningarna! Om man kan sköta det lite snyggt via mail(snailmail?) kan man "välja" om man nu känner att man behöver det!

Jag fick inte komma på kalas när jag var liten! Det var poppistjejerna som fick det! Å andra sidan är det inte så roligt när man bjuder in en massa folk heller och så kommer de inte.. Ett evigt dilemma det där!

Tänk om man kunde se till att alla föräldrar i en skolklass samarbetar och fixar ett majparty för alla som fyller i maj, etc! Vore ju ascoolt! Då skulle man kunna få det superbra och alla får vara med!

Det skulle jag jobba för om jag nu blir lärare..

Läs här, eller kopiera in länken nedan!
http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article2772419.ab

Inga kommentarer: