Sångerska och sångpedagog

onsdag 17 oktober 2007

shining star?

shit vad jag bloggar! vill upp i 100 inlägg tror jag!

har just kommit hem från funkrep och istället för att läsa en artikel tills morgondagens skolarbete sitter jag här!

ville skriva mitt hjärtas mening om falsettsång!

jag tycker att det är fruktansvärt fult!! för mig är det ett tecken på inkompetens!! man kan helt enkelt inte sjunga vettigt!! blir alldeles förfärad när jag lyssnar på earth wind & fire. sångaren är ju såååå bra när han sjunger bröströsten. när man tror att man är räddad så börjar han fjösa på i huvudklangen och jag vill bara stänga av!

Usch! låter som en kärring!!!

det blir mest: jaha, oj vad högt han kan sjunga (fantasy) men fy fan vad illa det låter. som opera. mest fascinerande, inte bra!

märkligt kanske att jag dissar, men så är det. har försökt gilla, men det går inte!

my bad.

Inga kommentarer: