Sångerska och sångpedagog

söndag 7 oktober 2007

Pappa.

Det var ett par dagar sen jag skrev sist. Kommer inte ens ihåg vad jag gjorde i fredags. Var i skolan. Lika trist som vanligt. Just ja; vi var på teater! Var och såg Franziska på stadsteatern. Den var bra! Rolig och skruvad, just the way I like it!

Igår drog jag och E till A och hennes söta kids! Det var så mysigt, roligt och välbehövligt att umgås med dem. Kände mig uppladdad med energi när jag kom hem igen! Ungarna växer så det knakar!

Idag är en jobbig dag. Pappa skulle ha fyllt 60. Har inte ens orkat tänka på hur gammal han skulle ha blivit förrän i skrivande stund. Har bara tagit det lugnt idag. Vi åkte ut till en affär O ville visa mig. Köpte en massa ljus. Sedan åkte vi ändå ut till havet. När jag behöver ro och tänka är det till vattnet jag vill. Jobbigt att det var svinkallt dock så vi stannade inte så länge. Kom hem alldeles nyss. Skönt att dagen gått rätt smabbt iaf. Jag förstår dock inte när det ska börja kännas lättare! Tänker på honom nästan varje dag och det är jobbigt. Usch. Det känns inte bra. Två extra mörka datum varje år, dagens datum och sjuttonde maj.

Vet inte om jag får lida nu för att jag inte tog tag i sakerna på en gång. Varför har man inte sinnesnärvaro att prioritera det som är viktigt när man är i extrema situationer?? Varför var giget så viktigt?? Varför var jobbet så viktigt???

Kommer aldrig att få svar på det.

Saknar dej, papsen.

Inga kommentarer: