Sångerska och sångpedagog

måndag 8 oktober 2007

If I can dream



Måndag idag. Ledig. Så skönt. Verkligen. Har inte gjort många knop hittills. Cyklat på den fina motionscykeln och är lite sugen på att ta en promenad också. Ska göra en skoluppgift ikväll men det är först då. O ska repa och giga. Kanske skulle man fnula på en låtlista inför torsdag??

Jag har upptäckt en sak som jag irriterar mig på som jag irriteras av! Det känns alltså irriterande att jag irriterar mig på som inte kan använda "de" och "dem" korrekt! Pinsamt att jag får förutfattade meningar om författaren när jag läser en text när de används godtyckligt. Som om de inte hade olika grammatiska betydelser!! Det är väl ändå därför vi får använda "dom"??? Ja ja.. fånigt, jag vet!!

Såg en film i lördags när jag kom hem från storstan. Darling. Den var riktigt rörande. Dels otroligt rolig men det fanns en karaktär som gav mig tårar och ångestkänslor. Såg rätt mycket av paps i honom. Kände mig som den elaka dottern ibland.. :( Nej, det var inte kul. Man är för dålig på att uppskatta sina nära och kära. Man är för dålig på att ta sig tid, så är det bara.. :(

1 kommentar:

Anonym sa...

Har svårt att tänka mig att du nånsin varit i närheten av den elaka dottern!