Sångerska och sångpedagog

tisdag 9 april 2013

Tisdagsracet

Nu är det äntligen kväll och vi är hemma igen! Har varit borta hela långa dagen och det har varit fullt schema. Är alldeles slutkörd men Lovisa ligger här i soffan bredvid Olle och babblar och vill inte alls chilla/sova!

Först var det Ackis!

När vi var till allergiläkaren med Lovisa så tyckte han att han hörde ett blåsljud på hjärtat som han tyckte skulle kollas upp. Fick en återbudstid och idag var det således dags. Jag var jätteorolig och ville inte tänka på det alls och lättnaden när läkaren sa att allt såg fint ut på ultraljudet var stor. Hon var jätteduktig och låg stilla så teknikern fick jobba.



Detta underbara vaknar jag bredvid varje morgon! Mina älsklingar!




Tjejen kryper! Här har hon tagit sig upp på mattan i hallen.

Efter Ackis kikade vi in till Comfortbutiken för att se om de hade nåt badkar åt oss men det hade de inte. Då burnade vi istället iväg till frisören med mig! Så här såg jag ut när jag gick därifrån! Värsta svallet! Var enormt pinsamt att visa upp mitt fasansfulla hår! Risigt som tok! Jag har nog inte ens toppat det sedan jag var till frisören sist och det var för drygt ett år sedan! Galet!

En massa utväxt och konstiga färgpartier men det är ju bara charmigt! ;) Han (frisören) lovade att bortse från färgen! Tur det! Han stylade lite också och det var fint! 

Ska försöka komma iväg lite oftare i framtiden. Det gör bara ont i snåltarmen, men det kanske det är värt... 


Två decimeter rykte all världens väg! Saknar dem inte!!


Curly Sue


En hemsk före-bild! Ser inte topparna iaf, haha! 


Lovisa provade solhattar på Lindex!

Efter frissan lunchade vi och for sedan och spanade efter badkar på andra ställen. Utan framgång. Funderar på att beställa det där från trygghandel.se ! 

Sedan var vi in och hälsade på lite gamla kollegor på IT-gymnasiet och efter det upp på Olles kontor och fika med killarna där innan vi tog en snabb middag och burnade iväg på babysim!

Idag var det huuuur kul som helst med babysim! Hon skrek rätt ut av entusiasm när hon såg poolen! Jättekul! Hon var superduktig och hade ansiktet under vattenytan för första gången idag! Det gick jättebra!

Men nu är vi alldeles supertrötta! Alla utom Lovisa! Eller, jo! Lovisa är också trött men hon låtsas inte om det! :D

Vi kollar på biggest loser och sedan blir det sääääääng! Lugnare dag imorn, tack o lov! Bara babyrytmiken! 

Inga kommentarer: