Sångerska och sångpedagog

torsdag 31 juli 2008

Shoooz!

Jag har köpt skor igen. Helt sjukt. Har köpt sex par skor sen jag laddade upp en bild här sist. Om jag nu gjorde det öht. :S

Köpte ett par råsnygga stövlar idag. Hittade dem igår och blev kär. Det är nämligen så att mina vader är helt sjukt dåliga på att passa i ett par stövlar så när man får ner dem i ett par så måste man helt enkelt slå till! Så, nu sitter jag här, ett par stövlar rikare och ett par hundralappar fattigare! Längesen jag köpte skor som inte var på rea iofs!

När jag var yngre förhöll det nämligen sej på det viset att så fort man hittade ett par skor man kunde ha var man helt enkelt tvingad att köpa dem! (breda och stora fötter!) Det brukade då bli så att man ungefär en gång i kvartalet fann dessa, åtråvärda skor. Ofta var de fula och så, men men.. A girl's gotta do (läs: BUY)!

Lite av det tankesättet sitter nog kvar hos mej och då blir det ju alldeles påtok fel när man bor i en större stad där skobutikerna är fler än där i norr (2 stycken bara) och är mycket mer välsorterade! Jag tror att det är därför jag köper så mycket skor. Jag bara tänker att jag måste passa på när jag hittar några jag kan ha. Jag begriper inte att jag mycket väl kan låta bli att köpa dem.

Det är lite dumt, men jag jobbar på det!

Ska lägga upp en bild på mina fina skor sen! :P

Inga kommentarer: