Sångerska och sångpedagog

onsdag 2 juli 2008

Halvårskrönika!

Första halvan av 2008 har precis avklarats och jag tänkte försöka mej på någon slags summering.

Det var verkligen halvåret då jag tog tag i mej själv, på flera sätt, och tog mig ur saker jag inte mådde bra av!

*Skolan. Avskydde verkligen utbildningen jag höll på med. Vet inte om den var så dålig egentligen. Det var kanske bara det att den inte var det jag helst av allt ville hålla på med! Jag bestämde mig för att söka drömutbildningen igen, tre år efter förra gången, och det gick vägen! Jag vågade satsa och jag kom in! Det kommer bli jobbigt ekonomiskt, men jäklar, vad jag längtar!!

*Kroppen. Ojojoj vad jag inte riktigt är bekväm med mig själv, men jag har skaffat friskiskort och har faktiskt utnyttjat dem flitigt! Stolt och glad. Såklart kan det förbättras, men det är en grund! Har till o med köpt mitt andra kort som är ett årskort på gym och jympa! Såå roligt! Klev till o med upp tidigt imorse för att komma iväg! Det känns bra!

*Mej. Mådde inte bra. Sökte hjälp. Fick/får hjälp. Kort sagt.

*Musiken. Har jobbat och spelat. Känns bra. Har till och med börjat våga spela egenskrivet material för folk. Det är skitjobbigt, men ett nödvändigt ont!

Det finns alltid saker att jobba med, men jag har iaf tagit tag i saker o ting!

Vad hösten och vintern 2008 har att bjuda på är det ingen som vet! Eller, jo lite iaf! Ny skola. Pendling. Stevie Wonder i globen, tatuering.. Flera gig, förhoppningsvis!

Things can only get better!

Inga kommentarer: