Sångerska och sångpedagog

lördag 23 mars 2013

Plommonpuré

Idag kokade jag lite puré igen. Igår la jag ekologiska katrinplommon i blöt och imorse fick de koka tillsammans med ett päron och lite mer vatten innan de mötte mixerdöden och fördelades på burkar.

En påse plommon och ett päron gav mig fyra små burkar och en stor. Plus en slatt. Och poppis blev det! Ljudliga mmmmm kom från Lovisa när slatten avnjöts efter middagen, som blev nästan en hel stor burk spaghetti och köttfärssås! Inte hemmagjord dock! Måste ju variera sig lite!

Har tyvärr ingen bild på purén men en bild på skeden och den tomma skålen får duga!

Idag har vi städat massor och slappade med pizza till middag. Vi hade det jättemysigt och åt i skenet av ljusen under Earth hour. Lovisa fick sen nattflaskan och godnattsagan i skenet av ljusen och det var riktigt mysigt!

Imorn ska jag på loppis och spana efter kläder till tösen. Hoppas jag hittar dit bara! Är dålig på sånt!

Sov gott!











Inga kommentarer: