Sångerska och sångpedagog

lördag 16 mars 2013

Eftertanke

Vilken respons! Har aldrig fått så mycket respons på ett inlägg här.

Känner mig inte så modig, men det kanske var modigt att publicera mina tankar om det svåra ämnet. Det är iaf skönt att få ur sig och det är skönt att sedan få se att man inte är ensam om det. Eller, det är ju faktiskt hemskt att fler drabbas för det är ett helvete! Missförstå mig rätt!

Hela veckan har jag legat och tyckt synd om mig med en jobbig förkylning! Huvva! Hatar att vara sjuk! Igårkväll när Lovisa sovit nån timma vaknade hon och skrek sådär som hon bara skriker när hon har ont och något är fel "på riktigt". Svårt att förklara men det är vansinnigt att höra på! Hon hostade och grät ännu mer när hon hostade så jag misstänker att min förkylning tagit fäste i hennes lilla, söta varelse.

Efter en alvedon, mys och omväxlande varmt och kallt att dricka kunde hon somna om till slut. Sedan sov hon hela natten utan att vakna och nu har hon ännu inte visat några fler symptom. Hoppas, hoppas hon slipper!! Vi har liksom varit rätt skonade från baciller. En förkylning och en magsjuka/vinterkräk är allt. Peppar peppar!

Jag lyckades iaf skrapa ihop resterna av mig själv och ta mig till dopet idag. Ipren, nässpray, kan jang, Theracough och allt vad det nu var jag stoppade i mig gjorde att jag tog mig igenom sångerna. När man inte riktigt är 100 är det skönt att koppla på tekniken och känna att man kan kontrollera sig själv och göra vad man kan för att undvika skador och göra människorna nöjda och glada. Min hals var iaf mycket bättre nu, men allmäntillstånd, bihålor och huvudvärk är fortfarande högst påtagligt förkylda. För att inte tala om öronvärken!!

Kommer försöka övertala resten av familjen att slappa igenom söndagen också så jag inte får dåligt samvete när jag ligger i soffan och har noll ork.

Hur det än är är musiken viktig för mig och mitt mående. Jag tankar energi när jag får sjunga. Det har inte blivit så mycket självterapi de senaste månaderna men jag hoppas kunna ändra iaf lite på det nu.

Nu ska jag krypa ner under filten igen. Ha en trevlig lördagkväll!

Tack för alla stöttande ord! Tack för att ni finns!

Inga kommentarer: