Sångerska och sångpedagog

söndag 24 mars 2013

Busshållplatssyrénen

Å vad jag längtar efter våren nu! Idag känner jag iaf hoppet återvända! Det är varmt och skönt i solen, fåglarna kvittrar, isen i vår lilla backe börjar försvinna, och, det bästa av allt, det är knopp i busshållplatssyrénen!! Helt underbart!

Lämnade en vaken och glad familj i sängen för att ta mig till stan och loppis! Förra gången jag försökte ta mig dit hamnade jag på akuten istället. Bättre lycka denna gång liksom!

Hoppas på att hitta lite kläder och kanske roliga leksaker till billig penning. Misstänker dock att det kommer vara mycket folk och att min nytillkomna folkskygghet gör att jag drar därifrån lite tidigare. Men jag håller tummarna och satsar!!

Mmmm nu värmer solen jätteskönt på mina ben här där jag sitter på en bänk och väntar! Underbart! Hopp om liv!



Inga kommentarer: