Sångerska och sångpedagog

söndag 24 mars 2013

Osocial och folkskygg!

Idag var Lovisas farmor och Rolf på besök! Lovisa visade upp sig från sin bästa sida och var på strålande humör! Så roligt att hon är glad mot sin släkt, trots att hon inte träffar dem så jätteofta!

Själv är jag alldeles sluut! Dagens utflykt var för mycket för mig! Känner mig nästan folkskygg, även om jag inte behövde umgås med människorna där översvämmades jag av alla intryck. Känns jättekonstigt! Hoppas att det går över snart så jag får "komma tillbaka" till mig själv ordentligt!

Olle är och spelar just nu, kanske har han paus as we speak? Jag och Lovisa är hemma och chillar. Välbehövligt! Just nu har hon parkerat bilen framför Per Morberg som lagar isterband! Hon är tokfascinerad! En annan sak hon gillar är reklam! Det går nästan inte att prata med henne då! haha!

Märkligt det där med vad jag pallar! Att umgås med människor jag känner väl går bra. Finns inget behov av att hålla nåt sken uppe, jag är som jag är och just nu är jag så här. Främlingar likaså. Behöver inte bemöda mig om att verka som en trevlig och intressant person eftersom jag förmodligen aldrig kommer träffa dem igen. Inte för att jag är otrevlig, men om jag slår på ett jätteleende och säger nåt trevligt är det ingen som kommer analysera om det är äkta eller inte. Det sociala spelet, man ler och går vidare. Men människor som man är sådär bekant med är jättekomplicerat just nu! Att hålla igång en konversation och vara social och trevlig är verkligen en jätteansträngning.

På ett sätt är jag glad att jag skrev det där inlägget. Nu vet människor om hur jag mår. Inga krusiduller liksom. Samtidigt är det också jobbigt att själv läsa hur det egentligen ligger till. Svar på vitt! Men gjort är gjort! Inget att sörja! Bryt ihop och gå vidare! Typ iaf.

(Nu vinkar hon till Per och spelar på läppen för honom! Gounge!)

Nu längtar jag efter Olle och hoppas att han kommer hem snart! Min klippa, mitt ankare, min ryggrad, min trygghet, mitt allt.

(Nu blev det reklam och hon har fastnat i en jätteknepig pose!)

Jag ska försöka få min dotters uppmärksamhet nu så vi kan mysa lite!

Inga kommentarer: