Sångerska och sångpedagog

söndag 19 augusti 2012

Vilken dag!

De senaste dagarna har vi passat på att ta promenader hela familjen. Elljusspåret igår och runt byn idag. Det är ju jätteskönt! En bra ursäkt att komma ut också! Tänker så mycket bättre i friska luften och man blir lite piggare med!

Att jag redan gått ner de få kilon jag gick upp får jag nog dock förklara med att jag inte gick upp så mycket mer än vad bebis med alla tillbehör samt lite vätska i kroppen väger, samt att min aptit helt försvann så jag kunde inte riktigt äta efter förlossningen, fram tills nyligen. Promenaderna får jag nog tacka för att jag idag väger mindre än vid inskrivningen i vecka tio! Alltid något!

Idag, och tidigare men det var nog först idag vi förstod vad det handlade om, har lillan haft en jobbig mag-dag! Inget roligt alls!

Det gör ont i hjärtat när man ser magknipen och hur jobbigt hon har det i samband med maten. Tidigare blev hon nöjd och somnade direkt men på sistone, hur mycket sistone det nu kan bli med nån som fyller två veckor imorn! har det bara varit jobbigt för henne! Ont i magen!

Bvc pratade om en variant av ersättningen som skulle vara bra så vi begav oss mot Hemköp för att testa men den fanns givetvis inte där! Inget apotek heller så vi kunde inte prova några droppar som ska vara bra.

Eftersom jag läst att en annan matsort sägs kunna vara lite mildare mot magen bestämde vi oss för att prova den istället! Kanske jättedumt, men vad gör man?? Vill inte att hon ska ha ont, det är väl lite det som det går ut på?! Att se till att hon har det så bra som möjligt!

Nu har hon fått två mål och jag tycker att knipet har minskat lite! Efter sista målet nyss kom hon till ro nästan direkt och somnade. Gjorde lite kalas i blöjan och somnade om! Sover nu som en prinsessa efter byte.

Ska ringa Bvc imorn och rådgöra! Har en jätterar sköterska där. Ska också försöka ta oss in till stan för att skaffa fler nappflaskor. Vi beställde ett par från jollyroom.se som skulle vara bra om man ville kombinera ersättning med amning, men eftersom denna lilla böna var alldeles för hungrig för min mat så fick det bli ersättning heltid och då behövs inga såna flaskor.

Min minimjölk gjorde henne helt enkelt inte mätt och det är på ersättning hon börjat gå upp i vikt igen efter att ha tappat lite väl mycket i början.

En väldans massa meck och trevande är det men man måste ju få känna sig för!

Nu ska jag försöka somna lite också innan det är dags för mat igen. Runt tolv borde det vara dags!

Mina sovande hjärtan!

Inga kommentarer: