Sångerska och sångpedagog

torsdag 2 augusti 2012

Förväntningar och farhågor

Innan jag blev gravid hade jag en massa tankar om hur det skulle vara!

Jag trodde bland annat att man skulle få hur stor mage som helst som skulle vara i vägen för allt och otroligt begränsande i vardagen. Att magen skulle vara tung och göra ont när man försöker röra sig mot slutet.

Jag KÄNNER mig inte så stor faktiskt! Trodde jag skulle bli myyyycket större! Det är lite svårt att säga hur mycket jag begränsas av själva magen eftersom jag har sån vansinnig värk i bäckenet och därför inte kunnat gå normalt sedan vecka 15 ungefär.

Man blir ju liksom lite lätt less när man har ständig värk... Jag tycker dock inte att själva magen påverkat mig så mycket! Jag går runt här och klappar och stryker på den, tittar på vågorna när den rör sig och funderar på vem som finns där inne!

Kläder var också något jag tänkte på. Hur sjutton ska man få ner den stooooora magen i nån slags kläder??

Det visade sig vara rätt lugnt, faktiskt! Väldigt många av kläderna jag använder är såna jag hade redan innan. Det måste väl iofs innebära att jag går runt med ganska rymliga plagg till vardags! :) Lever ju i leggins och klänningar i vanliga fall så det har ju funkat superbra!

Det är dock lite värre med amningskläder! Förstår inte varför det ska vara så svårt att hitta bra sådana! Det sjuka är att de flesta överdelarna är ganska tighta i modellen. Iaf såna som jag sett!

Vill man klä sig så som nyförlöst mamma med en dallrig mage som inte dragit ihop sig?? Ok när man är gravid, då är det ju jättemysigt att ha lite åtsittande saker som accentuerar magen, men när man bara är postpregtjock?? Nja! Inte jag iaf! Det kan jag inte tänka mig!

Har letat efter skjortor och tunikor med knappar och omlottröjor så jag hoppas sånt funkar!

Trodde heller inte att jag skulle vara så trött som jag varit från början till slut! Mitt blodvärde har varit jättefint så jag har ingen aning om varför jag varit så fruktansvärt trött!

Det jag aldrig hade kunnat föreställa mig innan är den här värken! Knivar i bäckenet vid minsta rörelse, minsta förflyttning.

Jag har ju liksom tyckt det varit väldigt mysigt att vara gravid! Det känns lite vemodigt att den delen nu snart är över. Vi går mot något nytt och okänt, som kommer vara mycket längre än nio månader!

Missförstå mig rätt, jag längtar mig tokig efter bebisen!!

Igår monterade vi in babyskyddet i bilen och undersökte vilka sätt som är de bästa att packa in vagnen i bagaget på! Bäddade också vagnen med sängkläderna jag sytt! Blir så fint så!

Tror att vi är klara nu... Nu fattas bara bebisen!

Inga kommentarer: