Sångerska och sångpedagog

torsdag 30 augusti 2012

Ett dygn som mjölkfri!

Den nya ersättningen luktar, och smakar! verkligen APA! Väldigt illa! Förstår inte hur hon kan sluka den men det är ju bra! :)

Tycker att kräkningarna minskat radikalt men även magknipet kanske? Hon är inte lika otröstlig!

I natt fick jag väcka Olle i lite smått panik för att fråga om hon fått något nattmål. Hon fick nämligen mat 22.30 och borde bli hungrig 3-4 timmar senare. Jag vaknade av att hon gnydde i sömnen vid två och då tänkte jag att det snart var dags för mat till henne. Sen somnade vi båda om och vid fen vaknade jag som sagt och trodde jag missat något.

Då fick hon iaf mat och somnade om ett tag senare. Vid åtta gnydde hon igen men vaknade inte och ville ha mat förrän halv tio! Värsta grejen! Lilla sötnosen!

Hade faktiskt bett henne om ett långsovpass och hon tog mig på allvar! Jätteskönt! Har ju inte sovit en hel natt på drygt tre veckor, och längre lär det gå. Innan dess vaknade man ju ett par gånger per natt av att nån tryckte på kissblåsan! De uppstigningarna varade ju inte så länge dock. Hann inte vakna så mycket!

Nu förbereder jag mig för första längre stunden ensam hemma med Lovisa! Olle ska på after Work med jobbet och vi tjejer får väl kanske inte riktigt följs med! En liten smula läskigt är det allt men det är väl lika bra att vänja sig! Snart bara två veckor tills han börjar jobba heltid igen liksom!

Jag blev för övrigt klar med mitt metodikarbete häromdagen! Med stor layouthjälp av Olle! :) Nu ska jag bara få till en framsida! Inväntar inspiration för jag vill rita den själv! Eller texta. Eller nåt! :)

Nu ska vi försöka äta lite! Tacosrester!

Inga besök idag eller imorn men i helgen kommer fina människor och kikar på Lovisa! :) Det är EXTRA mysigt när besöket har med sig mat eller fika! :D extra praktiskt! Man har lite dåligt med hinn... :)

Inga kommentarer: