Sångerska och sångpedagog

lördag 18 augusti 2012

Känslostormar

Tittade på avslutningscermonin förra helgen. OS, alltså. Mina gamla (ja, jag säger gamla trots att jag lyssnar på deras nya skivor rätt ofta och tycker dom är rätt bra, faktiskt, men lite pinigt är det allt! :-D ) idoler Take That var ju planerade att uppträda och då bara måste man ju kolla!

Ett par dagar innan konserten fick man dock veta att leadsångaren förlorat sitt väntade barn. Barnet var "stillborn". Fruktansvärt!!

Går liksom inte alls att föreställa sig grejen... Tittar, och tittade, på min lilla bebis och kan inte begripa hur man skulle ta sig igenom en sån sak.

Hade aldrig väntat mig att de skulle köra på konserten. Iaf inte han! Hur skulle man kunna göra en sån sak?

Hur som helst hörde jag att de hade varit och repat och att han tänkte genomföra giget. The show must go on...

Bölade som en tok när de började sjunga. Hans röst var märkbart påverkad, inte alls den säkra sångaren som man känner igen sen tidigare. Det var så otroligt känslosamt. Förstår inte att han höll! Och den låten! Den är så vacker! Förstår inte hur han fixade det! Showmanship!

Emotionellt kaos! Alla hormoner i mig och alla tankar. Tänkte på vad han tänkte. Vilket jävla pokerface måste han inte ha?

Skitfånigt kanske, men känslosamt, ja!

Delar med mig av en länk till videon men också till klippet från avslutningen. Har inte hunnit kolla det eftersom datorn buggar, men det verkar vara rätt iaf.

Jag ska sluta lyssna nu för jag bara bööölar!

Ska krypa ner i sängen bredvid min man och min dotter! Hoppas på en god natts sömn med bara ett fåtal vakningar för blöjbyte och matning!






Inga kommentarer: