Sångerska och sångpedagog

fredag 31 maj 2013

Orutinerad!!

På väg in till stan. Sniffat på busshållplatssyrénen. Fixat och grejat så gott det går. Ska nämligen ut och äta och ha trevligt med några vänner idag, mammabrudarna!

Jösses! När gjorde jag sånt sist?? Fördrink och hela kittet. 

Känner mig dock galet orutinerad. Alla byxor jag täckte ha ligger i tvätten. Fick ha ett par andra som tyvärr avslöjar alldeles för mycket av mina blekfetavita orakade, snustorra ben. 

En stor fläck på linnet, hoppas den inte syns. Tunikan har Lovisa torkat golvet med, hoppas hon inte svabbat några fläckar med den, eller skapat några nya...

Lägg till den sköna svullnaden! Den har förvisso gått ner men ändå. Ser alldeles sné ut! Törs heller inte ha några linser förrän det är borta helt, vilket betyder glasögon. Och inga solbrillor. Hej å hå!

Trött och svullen. Men glad ändå!

Jag har i alla fall duschat!! 

Idag kom äntligen våra nya utemöbler. Matgruppen till uterummet! Så fina! Hann iaf se lite när Olle skruvat ihop bordet innan jag var tvungen att älga till bussen. En spekulant på de gamla kommer och kikar imorn. Håll tummarna för att vi blir av med dem!


Di gamle. 

Di nye!! 

Golvet i uterummet täckt av krypskydd. 


Ok. Hur ska jag klara min första utekväll utan raringarna? 

Å just ja! Går ju på Iprenkur. 1177 säger att man ska ta det lugnt med procenten då. Tur att jag inte är nån stordrickare. Är ju så där knäpp att jag inte behöver alkohol för att ha kul! :D 

(Ja, jag har ont, ja, jag äter Ipren, nej, jag är inte gravid! Ja, jag är bara tjockis!) 

Ha en fin kväll! 


Vem vill komma och inviga med oss??

Inga kommentarer: