Sångerska och sångpedagog

söndag 5 maj 2013

Dagen efter!

Inte bakis, men väldigt trött!

Igår var en alldeles jättemysig dag! En massa människor kom och grattade mig! Så himla hjärtevärmande! Ska nog fylla år varje helg! ;)

En massa barn sprang runt och lekte och tjoade, blev lite matt av att lyssna men det var roligt att se! Skönt att vädret tillät utespring!

Maten räckte, tack o lov! Är jättenojig när det gäller sånt. Gör hellre massor för mycket för att inte riskera att det tar slut! Jag tror folket blev mätta och belåtna iaf!

Fick många fina blommor och presenter! Blir alldeles överväldigad! Fick ett gäng presentkort på thomann så nu ska jag äntligen införskaffa lite musikprylar! Ska köpa mig utrustning så att jag dels kan spela in lite hemma och dels ha ett litet PA när jag är ute och sjunger. Ska bli så roligt! Nu måste jag bara bestämma mig för vad det blir. Har fått tips från två håll om en och samma pryl så det kanske måste bli det. Får se. Ska känna efter lite.

När nästan alla nästan 40 gäster åkt hem igår tog vi, jag, Olle, Lovisa, min mamma och Håkan bussen in till stan för att äta middag på en av mina favvoställen Kött, kök och bar i stan. Maten var som vanligt helt underbar! Servitören hade dock ätit snorkgryta och sköljt ner den med stressläsk, ingen bra kombo, men det löste sig när vi fick en annan efter ett bordbyte. Lovisa hängde med men somnade lagom till förrätten och vaknade lagom till hemgång!

Idag har vi softat. Planterat ett par syréner jag fick i present, ätit av laxen som aldrig kommer ta slut, vinkat av mormor och Håkan samt haft grannarna över på fika, pannacottan som aldrig kommer ta slut! En mysig dag!

Olle har tagit nattningen så jag passar på att skriva lite!

Lagade lite barnmat idag också. Av laxen som aldrig kommer ta slut. Två olika sorter blev det. En (soja)gräddbaserade och en kokosmjölksdito. Det är roligt att experimentera!

Hör Olle nu och ingen Lovisa så hon har nog somnat. Ska umgås lite med världens bäste make en stund!

Imorn 9.07 är det nio månader sedan Lovisa bryskt slets ut från mammas mörka, varma mage för att möta världen i en operationssal med en massa människor med op-kläder!

Älskar henne så mycket att jag inte riktigt begriper hur mycket! Älskar min man! Har ett underbart liv!

puss på er!

Inga kommentarer: