Sångerska och sångpedagog

fredag 3 maj 2013

Dagen före!



Imorn ska jag ha lite folk på besök. Ett par, sådär. Därför har det varit putsning och fejning i dagarna tre (typ) för att göra huset presentabelt. Mig själv också, för den delen. Sitter med en färg ikletad och väntar på att få dansa med skurborsten innan det ska sköljas ur.

Min lilla älskling sover, kikar på henne på barnvarnaren, och min stora älskling vallar snabeldraken!

Igår köpte vi en sån där fönsterputsningsmaskin! Vilken grej! Hur bra som helst! Hade ju egentligen tänkt boka in fönsterputs men det drog ut på tiden och hon hann inte så jag fick helt enkelt äta bajsmackan! Hatar att putsa fönster och gör det ungefär när jag ska flyttstäda. Här har jag dock tänkt bo ett gäng år till så vi hade ju inte fått se dagsljus om jag skulle ha väntat så länge! Därav maskinköpet!

OJ vad KUL det var att putsa fönster! Så lätt! Så enkelt! Visst, nån rand här och där men man ser ut nu iaf! Funderade en stund på om köksfönstret var öppet men kom strax på att det bara var nyputsat! :D


Och nervös är jag! På onsdag får jag reda på om jag får vara med i Upplandsfinalen av Svensktoppen nästa 2013! Vill så gärna och tycker att det vore sååå roligt efter den tunga tiden som varit. Håller tummarna för att juryn gillat min låt och plockat ut den som en av åtta av 39 bidrag!
 http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3147&grupp=5036&artikel=5463670

Nu blir det skurmoppsdans!

Puss och kram!


Inga kommentarer: