Sångerska och sångpedagog

onsdag 8 maj 2013

Tråk å tröl å mys å gos!

Fan. Gick inte vidare i tävlingen. Skittrist och en smula knäckande. Bryt ihop och kom tillbaka.

Jag fixade inte att lyssna på radion utan drog på babyrytmik med Lovisa istället. Fick besked via sms. Bajs.

Kom hem. Åt lunch i solen. Lät Lovisa bekanta sig med gräsmattan för första gången. Blev varm i hjärtat igen.

Deppade lite. Tog en powernap. Gick med Lovisa till en lekpark där hon fick prova att gunga för första gången. Hon skrattade högt. Jag blev glad igen! Allt annat är världsligt!

Nu sitter vi i solen på tomten och lyssnar på Bruce. Grannen spelar!

Har beställt mina prylar från thomann nu! Krånglade med alla presentkort igår men ringde supporten och det funkade idag! Sakerna är redan skickade och jag behövde bara lägga till en femhunka för att få allt. Komplett PA med stativ och sladdar. Mixer. Mikrofon med stativ och sladd. Puffskydd. Monitor och lite mer sladdar. Underbart! Tack alla ni som bidrog!

Gjorde lite fruktpuré imorse. Aprikos och päron. Järn och bajs. Fick helt klart godkänt!

Just nu sover hon. Min lilla skatt! Imorn drar vi till Sthlm för att, som alla andra, kunna lägga upp bilder på blommande körsbärsträd! Vi har ett blommande persikoträd! Också coolt!













2 kommentarer:

A-K sa...

Tråkigt med tävlingen! Men du är fantastiskt bra på att sjunga och en underbar människa, glöm inte det!

Milla sa...

Tack för de fina orden, A-K! Kom och hälsa på snart! :)