Sångerska och sångpedagog

onsdag 18 juli 2012

Slapp

Det känns som att jag spenderar fler timmar sovandes än vaken nu för tiden. Antar att det kommer förändras inom kort och att jag borde passa på medans tid är. Somnar runt ett, vaknar vid nio tio och kan utan problem sova middag i tre timmar på eftermiddagen.

Idag har jag märkligt nog inte sovit, bara vilat. Tog dock en rejäl sovmorgon så det kanske är därför.

Intog lunchen, eller frukosten om man nu vill det, ute i solen. Solstolen är jätteskön för min rygg! jordgubbsyoghurt med färska jordgubbar och special k! Plus ett gäng plommon! Supernice! Fick iaf nästan trekvart ute innan det började regna!

Man ser så mycket göra när man inte har ork! Den som kunde se till att våra fönster blev putsade skulle för alltid ha en stor plats i mitt hjärta! När man har katter som gillar att nospussa på dem blir de inte särskilt snygga efter ett tag.

Får se om jag pallar ta ett om dan. Då borde jag kanske hinna tills hon kommer! :D

Maken har nyss kommit hem från jobbet och nu är han ute och vallar gräsklipparen! Skönt att få det gjort också! Är så nojig när det kommer till högt gräs! Livrädd för fästningar!!

Själv sprang (läs; vaggade) jag ut till glassbilen som kom idag! Mysigt och nostalgiskt! Köpte småpinnar som är bra att ha när man behöver kyla ner sig en smula!

Själv läser jag Jesper Juul och inser hur komplext det här med föräldraskap är. Boken är jätteintressant och ger många tankeställare! Tror att det är bra att fundera över vad man har för sig och vilken attityd man har gentemot barn. Alla föräldrar strävar väl efter att vara de bästa föräldrarna nånsin till sina barn? Därmed inte sagt att alla föräldrar har samma uppfattning om VAD som är det bästa!

Visst, man kanske knäcker sig själv om man försöker vara "perfekt" i alla andras ögon, men har man kommit fram till vilka ambitioner man har själv kan man ju liksom jobba däråt!

Eller så bara blir det som det blir! :D

Härmed lovar jag att älska och stötta mitt barn, i nöd och lust, vått och torrt! :)

Snart kommer hon!!!

Inga kommentarer: