Sångerska och sångpedagog

onsdag 4 juli 2012

Ovärdaste besöket nånsin!

Börjar med en fördel: jag fick umgås med min käre make ett tag!

Men det ovärda då: var på tillväxtultraljud igår. Man kollar så bebisen verkar växa som den ska, och ja, allt såg bra ut. Idag skulle vi dock tillbaka för läkarsamtal. Hade ingen aning om varför innan men barnmorskan igår trodde att man helt enkelt skulle tala om ultraljudet. Det där ultraljudet som var u.a. alltså.

Vi fick också höra att man vanligtvis brukar träffa läkaren direkt efter men vi fick alltså tid dagen efter, idag. Det verkar vara hög belastning på stället.

Hur som helst! De är jätteförsenade och vi väntar en halvtimme. När vi väl får träffa läkaren tar besöket ungefär 60 sekunder!

"allt såg bra ut. Dina värden är bra. Har du några frågor? Inte? Ok, tack och hej då."

Sjukt ovärt! Tidsslöseri, skulle man kunna kalla det! Vi visste ju redan allt det där!

Tycker mest synd om Olle som egentligen jobbar men följer med mig på alla bebisrelaterade saker.

Men, som sagt, jag fick ju umgås med honom! :)

Ryggen har en rätt bra dag idag! Känns jätteskönt! Har varit och köpt en ergonomisk svankkudde idag så jag ska kunna sitta bättre både nu och sedan i amningsfåtöljen. Håll tummarna för att den passar!

Kärlek åt folket!

Inga kommentarer: