Sångerska och sångpedagog

söndag 23 oktober 2011

It's all about the weekend!

Nu lever vi i de sista självande minuterna av helgen och den hade ju gärna kunnat vara längre! Anyway!

Verkar som att min förkylning är på tillbakagång!! Kan jang och vila verkar ha gjort susen! Thank god! Klarade av alla saker jag skulle göra i helgen och det var skönt!

Jazz med Attra i fredags. Mådde inte alls bra och är så glad och tacksam att jag fick gå hem tidigt! Att sjunga är det bästa jag vet (förutom kärlek, maken och mina bebisar) och att sjunga jazz är speciellt mycket det bästa jag vet (förutom tidigare nämnda saker!)!

Tog det väldigt lugnt igår lördag med tanke på att jag idag söndag skulle till Sthlm på sånglektion!

Vi gjöt en grop och fixade en ny postlåda! Vuxenpoäng! Har dock inte hunnit få upp en "ingen reklam"-skylt så vi fick en laddning idag. Så himla trist! Men men.

Så... Jag vaknade lite orolig imorse! Hur kändes halsen?? Jodå, klumpen är nästan borta! Ni vet, den där jobbiga klumpen som gör att man inte kan svälja utan att få tårar i ögonen! När jag satt i bilen på väg till tåget började stressen i min kropp göra sig påmind! Pulsen steg, den där klumpen i magen kom tillbaka, stress stress stress! Sthlm är ingen hit! Gillar det inte alls. Älskar Uppsala men inte speciellt förtjust i huvudstan! Eller så är det kanske för att jag tänker på uppsatsen som ska skrivas? Jag får fundera vidare över det! Lugnet återkom när jag satt på bussen tillbaka till Björklinge igen!

Sånglektionen gick bra! Hade gärna haft ännu en och fått lite råd och hjälp med andra saker men detta var också himla bra! Sjöng en låt som jag tidigare aldrig ens trott att jag skulle kunna sjunga öht! Håller på och vänjer mig vid den repertoaren och det är grymt spännande!

Det lustiga var att nu ikväll skulle jag demonstrera nån liten pryl som vi gjorde på lektionen! Hög twang! Ceasar reagerade direkt! Han svarade och kom springande! Gjorde det igen lite senare och samma reaktion då! Kanske kan spela in kattduetten tillsammans? DET vore ju ett youtubeklipp som hette duga!

Nu ska jag plocka ut en självmordslasagne ur ugnen! Gjorde en sats med morötter så vi får se om de blivit tillräckligt genomkokta av typ 30 minuters putter och sedan 20 i ugnen!

Inga kommentarer: