Sångerska och sångpedagog

onsdag 23 februari 2011

Sportlov!

Otroligt skönt, nu har jag alltså sportlov! Och tandvärk, men det tänkte jag inte skriva så mycket om!


Men vilken kaosdag! Vi åkte tidigt till stationen imorse. Skulle åka 7.30 så jag skulle hinna till första lektionen i tid. 


Trodde jag, ja!


Kaos. Rosersberg är boven i dramat. "Infrastrukturella problem". Och information? Nja. Skulle väl inte kalla det för det. 


Det är som vanligt väldigt märkligt hur de sköter informationen. Det är hundratals, säkert tusentals människor med perrongerna och alla andra utrymmen också som vill ta sig till Sthlm. Det är också skitkallt, typ 22grader. 


Alla tåg skyltas försenade eller inställda. 


Ljuset i tunneln verkar dock skådas! Ett tåg ska komma norrifrån och gå från spår 7! Sweet! Folkets jubel! Men fem minuter innan det ska avgå (och det står hela tiden skyltat på skylten) kommer ett anrop om att tåg xxx ska gå norrut från samma spår, samma tid! 


Hur hänger det ihop?


Mitt förfrusna jag börjar ana oråd och visst, en minut innan sthlmståget ska gå kommer nya direktiv. Spårändring!


Har aldrig sett så många människor med samma panikartade mål: Byta perrong! Nedför trappor, genom gången, upp för trappan och ut på perrongen. Det var galet! Det kom också ett litet tåg. Ett pluttigt litet femvagnars. Till tusen pers.


Skulle inte tro det då! 


Det fanns heller ingen personal man kunde fråga något. Hur ser det ut, vad är prognosen, liksom!


Jag tröttnade och gick och ställde mig i den låååånga kön till ersättningsbussarna. Ett ödesdigert beslut.


Det tog två timmar att ta sig till Sthlm när bussen till slut börjat rulla. Krypköer från Väsby.


Jag kom fram till cityterminalen EXAKT när min lektion slutade! Lektionen jag verkligen behövde gå på. SUCK!!!


Då fick jag istället påbörja nästa marsch: Gå till Moderna muséet för utflykt med Mok-Owe! Visste väl kanske ungefär var det låg, men gick väl säkert störtfel! 


Alltid spännande att lyssna på Owe dock! Fast jag var frusen, trött och less efter morgonens bravader! 


Denna tavla blev min favorit (bortsett från Paul McCartneys porrvideo! ;) ):
Salvador Dali: Wilhelm Tells gåta




Det får bli en extrastor bild så ni ser ordentligt! 


Sen blev det snabb promenad tillbaka till skolan för lite körledning. Svårt men bra.


Tåget hem gick iaf i tid och det var skönt!


Ikväll har vi städat! Imorn kommer nämligen uppsalahems nya potentiella hyresgäster för att kolla på vår lägenhet. Det är ju inte vårt problem om den blir uthyrd eller ej, hejja hyresrätt, men man vill ju inte framstå som en Lort-Maja!!


Bjuder på denna sköna också! Bosse är så bra! =) Sörö-Bosse! 




Inga kommentarer: