Sångerska och sångpedagog

måndag 28 februari 2011

Oscarsgalan

Shit så mosig jag är i skallen idag! Galet! Bara inse att man inte är 20 längre..


Låg och snoozade till galan igår. Faktiskt den jag sett mest av nånsin, "live". Många bra filmer som var nominerade och fick priser. Hade sett ovanligt många av dem faktiskt! Olle hejade ju på The social network eftersom han är lite bundis med Fincher! 


Bästa film
* Black Swan
*
The Fighter
Inception - sett
* The Kids Are All Right - sett (på planet till Guadeloupe faktiskt!)
* The King’s Speech -vinnare - sett
* 127 Hours
* The Social Network - sett
* Toy Story 3
* True Grit - sett
* Winter’s Bone



Skulle faktiskt gärna se de övriga också! De verkade alla riktigt bra! Dock tyckte jag den som vann priset var väl värd det! En såå bra film och Colin Firths rollprestation var fantastisk! Skönt att han fick den! 


Dock är jag gryyymt besviken på klänningarna!! Varken nån skandal eller hit! Och Helena! Den enda som kan liva upp en sån här tillställning, hon kom i en svart, rätt ordinär sak! Spexigt med flaggan dock.


Däremot verkar jag tillhöra en liten skara som faktiskt gillade pristagaren Natalie Portmans klänning! Underbar färg, såklart, och vacker, enkel modell! Hon strålar i den! 
  
Nu ska jag återgå till pluggandet. Inlämning imorn, på självaste sportlovet! Fräckt va?

(bilder: google)

Inga kommentarer: