Sångerska och sångpedagog

måndag 7 februari 2011

Dagens

Är inne i en "amenvaffanhållervipåmedegentligenfinnsdetingensomharnånkoll"-pryl och det stjäl så himla mycket energi! Blir alldeles matt!


Hoppas på att komma tillbaka mentalt om en stund så jag kan få till iaf nån timmes läxläsning. 


Måste copypejsta in ett inlägg jag skrev om mello. Angående hur fånigt det är med alla dessa förinspelade körer. Körer som aldrig skulle vara tillåtna vid eurovision eftersom man inte får ha nån sång som inte är live där. 


Men det är ju supermärkligt att bygga nummer som ändå inte kommer kunna köras i den stora tävlingen (och det har ju bevisats att det enbart är dit man siktar, varför skulle annars master christer envisas med att plocka ut låtar själv för att de svenska folket väljer inte duger, förenklat). Då blir det ju lite falsk marknadsföring, kan man säga. Det "nummer" man röstar på kommer inte vara det som tävlar i eurovision... För då måste man hålla på och styra om och det kommer inte (kunna) låta likadant i arrangemang etc.

Detta gäller då inte enbart Danny, såklart! Det är hela grejen som luktar lite... ja, vad luktar det? Gamla kassler kanske?




Så, nu har jag sagt det! :P

Idag började jag misstänka på allvar att chihuahua inte är en hund på riktigt. Kom ut från ICA och mannen som kom ut bakom mig lutade sig fram och släppte ner en liten sån här minisak på backen. 

Han hade varit inne i en mataffär med en hund. Fast det kanske är ok? Jag har i min enfald trott att det inte var tillåtet med hundar i livsmedelsbutiker, så antingen har jag fel eller så är chihuahuan ingen hund. Eller djur. Tror det är en gosenalle faktiskt! ;)

Inga kommentarer: