Sångerska och sångpedagog

lördag 5 februari 2011

Pernilla Andersson - desperados

Varför har jag så många fåniga uppfattningar om folk? Eller är det ok om man har en låt som handlar om Nina Persson? Att man får tycka att det är knasigt då?


Detta låter som nåt annat också. Typ en Östen med resten-låt! Hmm..


Och så har vi bandet igen. Men hon har valt bort att ta med en stråksektion! 


Hon ser glad och strålande ut iaf! Charmig Kate Moss-glugg!


Inte min grej, men säkert svensktoppenmaterial!

2 kommentarer:

Pernilla Andersson sa...

Man får skriva om vad man vill, jag känner dessutom Nina och hon blev jätteglad över låten :-)
Stråket var inte med för att de inte fick vara med (för mycket folk på scen). Jag skrev arret för 6 stråkar och man får inte vara mer än 8 på scen. Kul att du gillar min glugg, tråkigt att du tycker det låter som Östen med Resten.
Lycka till med allt!

Milla sa...

Åå det är så himla synd att man inte "får" ha hela gänget på scenen tycker jag. Man "lyssnar" med ögonen också en sån här gång och iaf jag uppskattar "the real deal", dvs ett helt maffigt band, mer än en svängig koreografi till förinspelade bakgrunder där allt jobb bakom framförandet mörkas, Men men..

Tråkigt med ÖmR, jag gillar den låt jag tänker på, hittade den på youtube, så lyssna här!

http://www.youtube.com/watch?v=1oHOuPQS9mU

Något i gitarrerna tror jag. Nu kommer jag inte ihåg eftersom det var ett tag sedan, men jag vet att det var denna jag tänkte på.

Lycka till själv! Jag är säker på att den går hem, som jag skrev! =)