Sångerska och sångpedagog

onsdag 16 april 2008

Paps å Usala

Och en rejäl promenad blev det! När jag kom till rondellen vid norra infarten kom jag att tänka på när jag var där 2003. Jag skulle flytta ut på wik och satt i bilen med pappa. Hade lånat en grannes bil och den var nu fullsmackad med saker. Jag fattade inte riktigt hur allting skulle gå in men paps var en hejjare på att packa så visst gick det!

Tidigt en söndag bar det iväg! Man skulle visst hämta rumsnycklarna på skolan före en viss tid och vi ville inte missa det! Kommer inte ihåg så mycket av själva resan men minns när vi kom till rondellen och svängde mot 55an och Enköping.. Sen bar det iväg bort från storstan. Kommer också ihåg den upprymda känslan av förväntan när vi rullade igenom allén på väg upp mot slottet. Fick min nyckel och kom till mitt rum. Mycket märkligt kändes det. Alla folkisar ligger ju ute i obygden och detta var rejält obygdigt!!

Plockade upp min kära E som höll mej sällskap första kvällen och gjorde det hela liite enklare. För visst var det en omställning! Hade aldrig bott så långt borta från hemmet tidigare. Skönt att hon fanns där inne i stan!

Pappa åkte hem och städade ur min lägenhet. Han gjorde ofta det han. Han var bra på sånt och det var ett sätt han kunde visa sitt stöd tror jag..

Det var iaf han som tog mej ner hit där jag är nu. Vet inte om jag hade flytt(at) hit om inte jag haft min lilla Wiksejour innan. Eller, klart jag inte hade, jag hade ju varken känt E eller J då, så då hade det ju inte blivit av. Sen så hade jag ju heller inte mött mitt hjärta!

Tack paps!

Inga kommentarer: