Sångerska och sångpedagog

onsdag 23 oktober 2013

Ullared!

Igår kväll kom jag hem från en mysig tripp med min mamma! Tror det var första gången vi gjorde nåt tillsammans bara vi! Jättekul!

Vi åkte med Kålles buss till Ullared för lite shopping!


Släp är bra!


I söndags förmiddag plockade bussen upp mig och då satt folk redan på bussen med uppkorkade vinboxar och det var fullt ös!

Vi bodde på motellet som ligger ungefär 75 meter från varuhuset! Galet bra läge! Ett enkelt rum med fyra bäddar, pentry och badrum med dusch!

Utanför vårt boende 

Folktomt



Måndag morgon kom vi in till shoppingen 8.15, en kvart efter öppning! Ingen kö och lagom med folk. Passade på att avverka leksaksavdelningen innan värsta rusningen. Hittade ett par roliga saker! Bland annat en sån där mysig barnfåtölj och den blev poppis!

Redo för shopping!

Vid lunchtid gav vi upp(vagnarna var fulla) så vi käkade lunch och betalade. Ingen kö! 

Parkerat för lunchpaus!


Mat!

Sååå skönt att ha nära till boendet. Vi var nämligen snabbt tillbaka för omgång två!

Ytterligare fulla vagnar. Suck!

Sedan åt vi väääärldens godaste räkmacka på Rasta utanför entrén! Hur god som helst! Handskalade räkor, vilket är ett krav!

Första lasset!

Göttigt!  


Vid sju hade vi ätit, varit hem med lass två, kikat i skobutikerna efter vinterskor till Lovisa och bestämt oss för att gå in en sista gång och kika efter bussgodis!

Mormor fick träffa kändis och det gick ännu mer slantar. Illa!



Vi var sååå trötta när vi kom hem vid åtta. Hade dock sluppit köa nånstans! Skönt! Inte ens i kassan!

Fick med mig fem såna här med grejer och en kandelaber! Sååå nöjd med mina inköp!

Vi trodde vi var klara men kom på ett par saker till vi ville ha så på morgonen efter, när mormor städade ur rummet, så gick jag in och köpte det sista! Denna gång var dej ett gammalt par före mig i kön it. Helt ok. 

Hittade faktiskt allt jag hade på min lista och okynnesshoppade inte speciellt många saker!

Är speciellt nöjd med åkpåsen till vagnen och den meterhöga kandelabern som jag länge velat ha!

Bussresan hem längtade jag mest efter mina älsklingar! Var helt underbart att få träffa dem igen och jag sov himla gott inatt med min man och dotter! Lovisa verkade också nöjd för hon sov hela natten!

Lovisa och Ceasar testar fåtöljen!

Funkade även dagen efter!

Inspekterar mammas nyinköpta träningsmatta!  


Tack mamma för mysiga dagar! Nu måste jag nog spara lite pengar tills nästa gång! ;)

Inga kommentarer: