Sångerska och sångpedagog

måndag 2 maj 2011

Sköna Maj!

Oj oj vad jag har tittat på bröllopstv! BBC entertainment (har Prime bytt namn??) sänder hela tiden W&K blandat med dokumentärer om andra kungliga bröllop. I'm a sucker for it!


Kolla in klänningen! Visst är den fantastisk!

Hon var en riktigt vacker brud och han var tråkig. Men tyvärr har karlarna kanske inte lika stora valmöjligheter när det kommer till bröllopsutstyrslar!

Hela helgen har gått utan ett enda inlägg från min sida! Lite bloggkoma tror jag! Eller är det pollen man borde skylla på? Nyser konstant och näsan droppar värre än kökskranen! Äter starka piller, men pollen räds inte pillren.. =(

Vi firade en jättemysig valborgsmässoafton! E, A och barnen var här och vi grillade och hade mysigt! Tjejerna lekte med katterna som tyvärr var rätt slöa (katterna alltså!).

När det blev kväll bestämde vi oss för att ta en promenad för att försöka leta upp nån majkasa. Har inte sett nån på flera år och har längtat efter en i alla dessa Uppsalaår.

Vi var väl lite sena dock för den hade nästan brunnit ut. Det sprang runt en massa ungdomar med ölburkar... Nostalgi.

Såg varken champagnegalopp, sill, mösspåtagning eller OD men glad är jag ändå. Om inte gladare?

Det blev en lite pepp dag idag. Hade sånglektion med bästa Kerstin och det var grymt kul! Hon säger så många bra saker! Och det är så kul!! Om jag fick önska så skulle jag önska mig att få bli en lika bra pedagog som hon är!

pepp!!

Nu är det maj och det är åtta dagar kvar i skolan!!

Inga kommentarer: