Sångerska och sångpedagog

tisdag 3 maj 2011

Lilla Ceasar

Uj uj vilken hjärtsnörp jag fick!

Var i köket och pysslade med något när jag hör en konstig duns ifrån vardagsrummet. När jag lämnade det rummet två minuter innan hade katterna legat och snarkat i varsin hängmatta men nu möttes jag av en haltande Ceasar! =( Han linkade på högerframben (samma ben som han råkade i olycka med den där gången som matte aldrig kommer glömma och drömmer mardrömmar om!). Jag fick dock lyfta upp honom och känna lite försiktigt utan att han morrade eller bet mig. Visst, han är inget fan av att bli buren när han inte vill själv så jag var tvungen att sätta ner honom igen så han inte skulle hoppa ner själv och göra sig mer illa!

Han linkade en stund (gjorde matte orolig) men när han mutats med ett par kattgodisar blev det bra igen. Märkligt! En dramaqueen??

Nu går man runt och tittar på honom hela tiden och han visar inga tecken på någon discomfort. Han har sprungit runt och jagat råttor (och Elvis). Nu har han åter lagt sig i hängmattan så den verkar inte läskig iaf!

Mitt lilla hjärta!

Inga kommentarer: